Drömmar av det tråkigare slaget....

God morgon!

Har sovit helt underbart inatt..Ganska självklart för många kanske..Men inte för mig..Jag har oturen att leva två liv..Ett när jag inte sover och ett när jag jag drömmer på nätterna..Drömmer helt makalöst verkligt kan ju tyckas helt underbart för dem som upplever sig alldrig komma ihåg sina drömmar, tex min sambo.Inte för att mina drömmarna är så speciella, tvärt om, ibland har jag sådan otur att dem innehåller en heldel städning..Inte så kul när man vaknar och är helt slut efter all damsugning, hängning av tvätt mm och inser att allt jobb var bara en dröm.Har även någon enstaka gång drömt om att jag är på jobbet och utför ett helt dagsjobb..Kan ju bara säga att det finns roligare saker att drömma om..Inte så kul att sedan vakna av att klockan ringer 05.30 och inse att bussen snart går till jobbet..

Nog om det..Måste bara berätta vad jag såg igår kväll..Som sagt har jag ett brinnande intresse för bla  Astronomi och var ute i går kväll för att kika ut i den oändliga November natthimmelen..Fick då se att Orion hade börjat visa sig en bit över trätopparna i Sydligt läge (sett från min trädgård)..Så jag tog min lite större fältkikare och svepte över stjärnbilden, fick då se något spännande..För första gången såg jag en nebulosa på riktigt..Det var M43 jag hittat..Detta objekt kan jag varmt rekomendera till alla kvällsvandrare med kikare8D

Nebulosa

Nä nu ska vi på Nätverksmöte, ha en bra dag alla därute i kosmos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0